vineri, 14 mai 2021


Filmul a apărut în 2001, avându-i în rolurile principale pe Adrien Brody și Charlotte Ayanna. E prezentat ca o dramă romantică, dar de fapt e o tragedie feminină....o poveste toxică despre iluziile feminine în patriarhat. O tânără inocentă e distrusă de un ideal absurd. Obișnuită cu a face lucruri grele, a învăța lucruri grele, o studentă la biochimie (facultate foarte grea), pasionată de ceea ce face, sensibilă și atrăgătoare, confundă natura cu societatea, sportul cu recompensa socială. Adică își imaginează că viața e școala sau ca natura sau ca sportul, dacă muncești suficient de mult, cu suficient talent, ajungi să înțelegi lucrurile, în cazul naturii, și ajungi și la recompensă, la performanță în cazul sportului, iar în cazul școlii, la note bune. Nu, societatea nu e ca natura, nici nu dă note. În societate, lucrurile sunt limitate pentru minorități, în special femei, care nu sunt minoritate, dar sunt grupul defavorizat principal. Înainte lucurile erau clare, acum se ascund sub tot felul de minciuni ale politicienilor. Dar femeile în continuare sunt strivite e de tot felul de tavane de sticlă. Iar în cazul relațiilor romantice, tavanul e foarte jos.

Această tânără, Claire, cunoaște un mic infractor, Jack, un tip care organiza flagrante de aventuri extramaritale, apoi simula venirea poliției, urmată de șpaga necesară renunțării la acuzații. Deci estorca bărbați infideli. Complicele lui, femei care se pretindeau prostituate, nu ajungeau niciodată să facă sex cu posibilii clienți. Claire se îndrăgostește de micul infractor, are cu el o aventură de o noapte, care se termină cu ea fericită la masa de lucru lucrând la un proiect, Dar după asta Jack își reia stilul de viață superficial. Sigur că nu o mai căută, iar când ea o face, îl găsește în pat cu una dintre complice. Se poartă cu ea cu cea mai mare brutalitate, lezându-i sentimentele la sânge. Ea urlă de durere, dar continuă să creadă că el e altceva. O mare iluzie. Nu renunță la el, din contră se alătură afacerii lui, unde se lasă abuzată în toate felurile, inclusiv îi lasă pe clienți să facă sex cu ea. Acest mod de viață, dar mai ales indiferența lui, o transformă într-o legumă. Durerea dată de marea dezamăgire o termină, nu se mai duce la cursuri, se târăște ca un robot fără ca nimic s-o mai intereseze. Afară de, cel puțin pentru o perioadă, ca el să fie impresionat de ea și totul să fie din nou ca la început. Ca în acea noapte superbă în care el nu a apucat să-și arate adevărata față.

Din păcate, povestea din ”Frumoasa și bestia”, despre care unii lingviști consideră că ar avea, în altă formă, în alte limbi, 6000 ani (de când a început patriarhatul?), nu e reală. Nu, bărbații nu sunt impresionați de femei, de calitățile lor umane. Ei sunt impresionați de ele ca obiecte. Sentimentele și dorințele lor nu contează, calitățile lor morale nu contează. Sau contează doar ca factori de stress pentru ei. Iar pasiunea unei femei e un factor de stress major pentru un bărbat. Curajul unei femei într-o relație cu un bărbat nu e să pară distantă, dură, ci să-și arate sentimentele, să ceară sentimente, eventual să plângă pentru ele sau pentru că i-au fost rănite.

Până la urmă Jack ajunge în pușcărie, unde îi era locul. După ce iese de acolo, părând oarecum vinovat, ca un căine care a ros pantofii stăpânului, o caută pe Claire, care lucra în laborator. Nu mai e nimic din exuberanța ei de altădată, e resemnată, fără dorințe, învinsă. Practic el a ucis-o, a ucis visele și speranțele din ea. Dar are tupeul să-i dea de înțeles că s-ar întoarce la ea. Totul se termină în coadă de pește. Nu se înțelege dacă ea l-ar mai primi înapoi, dar ce se înțelege e că el nu a primit pedeapsa pentru adevărata lui crimă, pentru ce i-a făcut ei.

În patriarhat, femeile precum Claire sunt considerate și proaste, de fapt cum își imaginează ele că...Un alt tip de victim blaming. Pentru că ele sunt altceva, ele simt altceva, asta e natura lor, asta vor ele de la o relație, asta e sexualitatea lor. Faptul că ele se manifestă, că își manifestă dorințele, sexualitatea, e cel mai riscant lucru din lume. Ceea ce prostituatele știu. În patriarhat, ca femeie, nu ai voie să ai sentimente, pentru că nu ai nicio șansă să ți le împlinești prin mijloace active. Numai norocul te poate salva.
”Love-the hard way” arată finalul real al poveștii ”Frumoasa și bestia”. Frumoasa nu îmblânzește bestia, ci bestia ucide frumoasa.
Dar rămâne un film realist, care descrie sentimente feminine reale, tragedii reale, crime reale.


Love the Hard Way (2001) - IMDb


Îmi aduc aminte cum a fost prezentat filmul la radio, când a apărut la noi, în 2008. Era ceva despre un bărbat care, deși a făcut avere și a avut relații sexuale cu sute de femei, el a așteptat-o timp de decenii pe iubirea vieții lui din tinerețe. Când l-am văzut, am fost surprinsă că era vorba de cu totul altceva.

Dragoste în vremea holerei”, de Gabriel Garcia Marquez, a apărut în 1985, dar a fost ecranizat în 2007. Deși autorii de succes sud-americani nu dau afară de feminism, ba chiar abundă de misoginism scârbos cu cât sunt mai celebri (ce vinde mai bine decât misoginismul?de fapt misoginismul, nu sexul, vinde!), filmul, cel puțin, are câteva elemenete interesante. Care ar fi acelea? Poate, într-o oarecare măsură, arată ce vor femeile.

Acțiunea e simplă și siropoasă. Un tânăr telegrafist, Florentino Ariza se îndrăgostește de o tânără, fiica unui negustor de măgari, Fermina Daza. Și asta în Columbia, la finele secolului al XIX-lea. La început foarte impresionată, tânăra sfârșește prin a-l refuza, pentru că e o ciudățenie și sentimentele lui sunt ceva care o sperie. Asta pare una dintre cele mai realiste scene din film. Cine n-a văzut genul ăsta de oameni, speriați de tot ce e diferit, chiar dacă acel ceva e cel mai moral, mai luminos, mai inteligent lucru din lume? Chiar dacă e o idee bună, o mare descoperire, un adevăr extraordinar? Dar tocmai pentru că e rar, pentru că nu e comun, ceva cu care să fii obișnuit, acceptat de toată lumea. Oamenii se tem să iasă din rând, chiar dacă rândul îi duce la cea mai neagră soartă. Sigur, pe ea soarta o duce la o căsătorie ”normală”, agreată de tatăl ei, cu un medic care o îngrijește în timpul unei epidemii de holeră. Dar o căsătorie mai mult sau mai puțin normală, bazată pe agrearea de către un tată mercantil și incult, e biletul spre nefericire. Sigur, era prea mult pentru ea să realizeze, dar va constata până la urmă.

Ce e ciudat (sau poate nu?) e că Florentino, cu sentimentele sale profunde, nu e scârbit de atitudinea ei banală, conformistă. Mai mult, nu e revoltat deloc, ci intră într-o depresie adâncă, în care numai speranța că va fi împreună cu ea, nu contează când, îl menține în viață. De fapt o așteaptă 50 ani până rămâne văduvă. Ceva anormal aici? Anormal e că o femeie, adică o comoditate, ceea ce sunt femeile în patriarhat, are parte de asemenea tratament. Adică pasiunea pentru o femeie e tratată ca pasiunea pentru ceva din alt domeniu, de la filatelie la insecte. Întrebarea e dacă o femeie banală merită așa ceva. Dar pasiunea e numai pentru artă, știință, filosofie, cauze umanitare? Și dacă regina conformismului social și a optuzității intelectuale și afective l-a făcut să viseze, asta e!

Tipul de relație pe care o are Florentino cu Fermina e un tip de relație moral. Singurul sentiment care i-ar da dreptul unui bărbat să se apropie de o femeie ar fi cel pe care îl are el pentru ea. Orice altceva e o ofensă, o agresiune pentru o femeie, o tentativă de viol și exploatare. Dacă vrei monogamie, nu merge să cumperi sau să angajezi o femeie, ci să-i oferi pasiune, ceva ce o face pe ea unică. Dacă o acceptă. Altminteri de ce ai putea pretinde monogamie când ea e ceva ușor de înlocuit? De fapt nici măcar nu e vorba de a cere fidelitate din partea unei femei. Nici măcar asta, ca bărbat, nu îți dă acest drept, după criteriile morale, ci doar de a pretinde ca o femeie să te trateze diferit ca bărbat, de a-ți oferi un rol privilegiat în viața ei. Înainte lucrurile păreau mai clare în acest sens. Bărbații măcar pretindeau că femeile (o anumită femeie) sunt ceva special pentru ei. Acum acest lucru nici măcar nu se mai mimează. Femeile fac sex și au relații pur și simplu pentru motive bizare ca popularitatea. Adică din confirmism, ceva cât se poate de patriarhal. În orice relație, o femeie oferă mai mult decât un bărbat, de aceea ea trebuie să fie atrasă cu ceva special. Ideea de egalitate, prost înțeleasă, nivelează importanța, aportul și pierderile unei femei în diferite situații. Adică nu ține seama de ele. Din partea unui bărbat, e imoral să dorești atenția, grija, afecțiunea unei femei doar pentru că îi oferi bani, adică aduci mai mulți bani, cum se întâmplă în patriarhat, și pentru că faci sex cu ea. Când sexul chiar e dorit de ea. Dacă nu, e un fel de viol.

Dar de ce ar face o femeie sex cu un bărbat? Sigur, numai din plăcerea ei. În condiții de deplină siguranță fizică și afectivă. Florentino află pe pielea lui greu încercată așa ceva. În timpul unei călătorii, o femeie care nu-și arată fața îl seduce, îl transformă în obiectul ei sexual. Ea e doar prima. Cu timpul altele procedează mai mult sau mai puțin la fel, chiar dacă își arată fața. Când un alt bărbat îl întreabă cum de are atâta succes, el îi explică ceva de genul: ”nu le pot face rău, inima mea e goală, precum camerele unui bordel”. Femeile se simțeau în siguranță, libere, de aceea veneau la el. Ele aveau inițiativa, ele căutau propria plăcere. El doar le satisfăcea. Florentino, deși bogat mai târziu, era un bărbat submisiv, iar unele femei se bat, cum se spune, pe bărbații submisivi. Dacă nu sunt masochiste.

Și acesta e un tip de relație moral. Dragoste în vremea holerei” descrie două tipuri de relatți femei-bărbatț legitime, morale. Relațiile în patriarhat nu sunt morale din partea bărbaților. De fapt patriarhatul se bazează pe relații abuzive între femei și bărbați. Apare și o astfel de relație. Una dintre amantele lui Florentino, și aici termenul nu e folosit abuziv, pentru că era voința și dorința ei sexuală să fie acolo, nu ca în cazul sclavelor negre pentru care e adesea folosit, Olimpia, e ucișă de soțul gelos, care descoperă printr-o neglijență a lui Florentino că soția îl înșela.
Da, în lumea aceea Florentino era un ciudat, cum e, din păcate, și acum. Legile noastre încă nu sunt făcute luând cu adevărat în seamă femeile, iar moralitatea nu se aplică atunci când e vorba despre suferințele femeilor. Cele mai frumoase relații, care ar trebui să aducă cea mai multă fericire, aduc de fapt nefericire pentru femei.

Povestea are un final fericit pentru Florentino. Până la urmă, după ce dă testul de profunzime și durabilitate a sentimentelor, e acceptat de Fermina, care se opune cu fermitate obiecțiilor urmașilor ei. Cum ar fi arătat filmul (și cartea) dacă rolurile ar fi fost inversate?



Love in the Time of Cholera (2007) - IMDb


Despre mine

Am absolvit o facultate tehnica, am ceva experienta in mass media.

Tags

patriarhat feminism Andrea Dworkin comunism Freud feminism radical patriahat Ayaan Hirsi Ali Ilinca Bernea Mary Wollstonecraft sclavie Africa Alexis de Tocqueville Epopeea lui Ghilgamesh Marx Mihaela Miroiu Romania Rusia matriarhat 7000 ani Betty Friedan Biblia China Cordelia Fine Elisabeth Badinter Franta Harriet Taylor India Iran Jared Diamond John Stuart Mill Rosalind Miles avort femei patriarhale heterosexualitate prostitutie sexism 7000 years Arabia Saudita Atena Balzac Dworkin Elena Udrea Engels Europa Grecia Hitler Japonia Lenin Leo Frebonius Miroiu Oriana Fallaci Simone de Beauvoir Stalin discriminarea femeilor fericire legalizarea prostitutiei misoginism radio Guerrilla revolutie sexualitate 8 martie ALice Nastase AUR Afghanistan Ann Fausto-Sterling Ansari Aung San Suu Kyi Ayan Hirsi Ali Belgrad Bete Davis Bourdieu Casandra Corinne Hoffmann Dan Alexe Dawkins Dobrovolschi Egipt Elena Ceausescu Eva Frans de Waal Georges Sand Hillary Clinton Holly Hunter Imperiul Otoman Intercourse Isaac Asimov Islam Israel Jenny Nordberg Kadare Legende Androgine Libia Mad Men Madonna Maria Cernat Martha Bibescu Martin Luther King Mesopotamia Moartea Neagra Mustafa Kemal Nietzsche Ninon de L'Enclois Noam Chomsky Occident Pakistan Panait Istrati Pearl Buck Polonia Putin Rafila Robert Flaceliere Sfantul Valentin Sofia Nadejde Sorin Lavric Spinoza The femine mystique Tim Robbins Traian Ucraina Valahia Valerie Solanas Virginia Woolf Woman Hating Wuthering Heights Zorba Grecul antropologie clitoris colonialism corvoada heterosexuala democratie eurocentrism femei femei de dreapta feudalism gen gene imbatranire lesbianism menopauza mutilare genitala neoliberalism ortodoxie politica rasism relatii reviste pentru femei roluri de gen romani science fiction sclavagism sindromul Stockholm societati matriliniare sociobiologia sociobiologie toader Paleologu trans transexualitate viol virginitate #metoo . fluiditate de gen 50 shades of Grey AUR; Diana Ivanov-Sosoaca Adina Mocanu Adrian Popovici Adrien Brody Afganistan Agamemnon Ahile Ahmet Hamdi Tanpinar Aietes Aimee Cesare Alain Delon Alan Clement Albert Einstein Alberto Moravia Alegeri prezidentiale Alexandra Kolontai. Balzac Alexandra Paftală Alexandre Dumas Alexandre Lacassagne Alexandre Yersin Alexandru Stermin Alice Coffin Alice Schwartzer Alice Schwarzer Amazon Amelia Țigănuș America De Sud America de Nord Amita Bose Amos Oz Ana Ipatescu Anamaria Prodan Anatolia Andrei Serban Angelina Jolie Annette Benning Anwal El-Saawadi Anwar El-Sadat Arbanasi Ariadna Arsenie Boca Ashley Judd Assad AudreyTautou Augustus Aura Christi Aurea Foundation Aurora Aurora Liiceanu Aurore Dupin Austin Powers Badea Basarabia Basescu Becali Belgia Berlin Bernadin de Saint-Pierre; Mauritius Betty Mahmoody Beyonce Blestemul de a fi femeie Brad Pitt Braila Brave New World Brazilia Braătescu-Voinești Brian Warner Bruno Reidal Burma Byron Băsescu C.s Lewis CNA CNBC CT Popescu Cairo Caitlyn Jenner Cannes Capcana sexelor Capturing Mary Caragiale Carla Maria Teaha Catavencu Catherine Zeta-Jones Cato Caverne de otel Cenorhaditis Cezar Charlotte Ayanna Charlotte Bronte Charlotte Perkins Gilman Chirista Wolf Christa Wolf Christopher Lambert Cipolla Cipru Circe Cisiordania Ciutacu Clitemnestra Clive Owen. Iris Murdoch Cluj Coltescu Columbia Comedia Umana Constantin Dobrogeanu-Gherea Constantin al X-lea Duca Constantinopol Contemporanul Coran Creierul masculin Cromwell Cătălin Striblea D. W. Winnicott DSK Dali Dama cu camelii Dana Budeanu Daniel Defoe Daniela Crudu Darwin Dedal Delia Democratia in America Denisa Comanescu Desmond Morris Devalmasia Valaha Diana Diana Ivanovici Diana Russell Dick Dawkins Die weisse Massai Dimitri Doré Dimitrov Dobro Donald Trump. Hillary Clinton Donna Haraway Dr. Quinn Dracon Dresda Dune Ecaterina Teodoroiu Ecaterina cea Mare Edward Wilson Elena Lupescu Emile Zola Emily Bronte Eminescu Enea Erdogan Erica Moldovan Erich Fromm Erila Isac Ethan Hawke Evan Rachel Wood Evelyn Fox Keller Fabio Geda Fantasemele sexuale ale femeilor Faust Federico Fellini Feminine Mistique Fetele ascunse din Kabul Finlanda Flash dance Flora Tristan Franco Frank Herbet Frankenstein François Mauriac Franța Frumaosa si bestia Gabriel Garcia Marquez Gabriela Firea Gabrielle Chanel Gala Gallad Gaslight Gaza Gellhorn Gelu Ciobotaru Geoana George Orwell George Sand Gervaise Ghilgamesh Giambaptista Vico Gigi Ghinea Gilda Gillian Flynn Giulieta Masina Glen Close Gloria Grahame Gloria Steinam Goethe Gone girl Gosem Grigore Cartianul Grupul feminist radical Guardians of Time Guillaume Hadrian Hallmark Hamurabi Hanul lui Manuc Harald Eia Hariclea Darclee Harper Lee Harry Poter Hatsepsut Hawaii Hecate Hector Heide Gottner-Abendroth Hellios Hemingway Herder Hermes Hiroshima Hortensia Papdat-Bengescu Hugh Hefner Hurem ISIS Ideea Europeana Ierusalim Iliada Ille De France Imperiul Roman Imperiul Țarist Indonezia Indragostita de un Masai Intoarcerea la Laguna Albastra Ion Ion Luca Caragiale Ion Nadejde Irak Iris Murdoch Irlanda Isak Denisen Islamic or Christian feminism Islanda Istanbul Iugoslavia JK Rowling Jamie Bell Jenney Nordberg Jennifer Aniston Jennifer Fox Jennifer Lopez Jenny Marx Jill și Jeffrey Erikson Jonathan Leaf Jordan Peterson Joseph Sobran Judith Butler Jullianne Moore Kalevala Kate Middleton Kate Miett Kenia Keren Blixen Khalida Messaaoudi-Toumi Kinsley Kirghistan Kosovo LGBT Lacan Lamartine Larry Flynt Lars von Trier Lavric Leonor Fini Lev Tolstoy Liban Liberace Liviu Mihaiu Liviu Rebreanu Lorenz Los Angeles Louann Brizendine Luce Irigaray Lucretiu Luke Perry Macarena Madalina Manole Madeline Miller Makarenko Manifestul Partidului Comunist Mara Lucaci Maracineanu Marc Ferro Margaret Atwood Margaret Mead Margineanu Mariana Dumitrache) Marie de Gourany Marilyn Monroe Marin Preda Marry Steenburgen Mary Shelley Marylin Manson Maserati Mateiu Caragiale Matt Damon Maureen Freely Mazare McCarthy Medea Meet the Natives Merckel Merkel Meryl Streep Michael Douglas Michael Eric Dyson Michelle Goldberg Mihai Make Ionescu Mihalea Drăgan Mihalea Miroiu Mileva Maric Mircea Badea Mircea Marian Mirel Palada Miss Petarda Miss Platnum Mohammed Moldova Moll King Mombasa Montaigne Mormoni Mosuo Mussolini NIKK Nagasaki Nairobi Nancy Friday. Napoleon Nasser Nasser. Fratii Musulmani Natalia Onofrei New York New York TImes Nic Nicolae Ceausescu Nicolae Iorga Nicole Kidman Nicusor Dan Nimfomana Nixon Noomi Rapace Norbert Elias Normal Life Noua Dreapta Numele trandafirului Oana Băluță Obama Octav Bancila Odiseea Odiseu Olimpia Orban Oscar Ovidium Balzac Pahlavi Palestina Pamant Pamfil Seicaru Papa Parinoush Saniee Paris Pasifae Pasteru Paul Ipate Paul si Virginia Paulo Coelho Pauza Peal Buck Pekka-Eric Auvinen Penelopa Percile Pericle Pericle. Perse Peter Turner Phryne Phylis Schlafly Picasso. Pierre Bourdieu Plautus Plutarh Polixena Popper Poul Anderson Praxiteles Pretty Woman Priam Prigoana Primul Razboi Mondial Prometeu Promisiunea Qatar Qom R.I. Moore Raluca Turcan Ramita Narvai Raymond Chandler Razboiul impotriva tacerii Razvan Oprea Remus Cernea Republica Islamica Iran. Revolutia Franceza Revolutie industriala Reza Pahlavi Robert Redford Roberta Anastase Roberto Angela Robinson Crusoe Roe vs Wade Roger Scruton Rolls Roma Romain Rolland Romania Culturala Romania Mare Romania ceausista Rosamund Pike Rosi Braidotti Rousseau SUA Sabina Fati Saddam Samuel Huntington Sandra Harding Santorum Sapho Scoala Ardeleana Serbia Sergiu Nicolaescu Sex and the city Sexying the Body Sf feminist Shakespeare Shakira Sharon Stone Sheila Jeffreys Shivani Singh Shulamith Firestone Sila Silija Silvestru Șoșoacă Simon Signoret Simona Tache Siria Skakespeare Sojourner Truth Solaria Sonata Kreutzer Souad Spania Sparta Spartacus Stalislaw Lem Statele Unite Stephanie Coontz Stephen Fry Stockholm Straina Stralucirea si suferintele curtezanelor Suleiman Teheneran Telemah Tennessee Williams Tezeu Thatcher The Subjection of Women The first European Revolution Theodore Zeldine Theoroe Zeldin Thérèse Desqueyroux Tiberiu Tiergarten Titu Maiorescu Titus Livius Totul despre Eva Traian Basescu Transilvania Tsarnaev Turcia UK URSS Umberto Eco Un tramvai numit dorinta Uniunea Sovietica Ursula K. Le Guin Valentine's Day Vaslui Veliko Rârnovo Venezuela Venus Viorica Dancila Virginia Wolf Viviana Hurtada Vlad Macri Vlad Muresan Webo Westworld William William Golding Wollstonecraft Working girl Y Zeina. Djenane Kareh Tager abolire abuz acamdemie feminista radicala. adoptie afaceri feministe agresor alegeri alegeri SUA 2016 alfabetizare anarhie animal social antinatalism arieni asigurare socială asigurari medicale autoritate bacha posh bacterii baieti rai balene bande de cartier barbatul roman blog boala mentala bonobo burghezie burqa butch calitati umane speciale capitalism caractere etnice carte casnicie cautarea fericirii ceier cimpanzeu ciocnirea civilizatiilor cis clasa mijlocie clasism colonizare comportament sexual condus masina conspicuos consumption constiinta contraceptie conventie sociala copil copilul unic corectitudine politică crestinism criminalitate criza masculinitatii cromozom X cultura cretană cultura occidentala cultura prostiei curva daci dictaturi die Fremde dioicitate discreditarea feminismului dominatia masculina drama drepturi civile drepturile femeilor drepturile omului durere ecograf educatie educatie sexuala eliberarea sexuala epatarea esentialism etrusci f emininism familia familie familie matriarhala familie patriarhala familie traditionala fanarioti fascism femei emancipate femei in feminism femeie moderna femicid feminin femininsm feminism al diferentei feminism room-service feminism. munca domestica feministe feminsim feminst ficțiuni relae frigurile galbene frumusete fundamentalisti darwinisti gen gramatical hemafroditism hermafroditism heterosexualite hidra de apa dulce hijab holera homosexualitate human rights imbecili incorectitudine politica inginerie invidie istorie ivanovic-Șoșoacă kabilii kate milett lamentare legalizarea drogurilor legalizarea traficului de arme legalizarea traficului de organe legea sanatatii lesbianism politic liberal. fascim liberalism luptă de clasă mafia patriarhala mama ideala manifest feminist manifestatie spontana marea cultura marsul panaramelor marxism marș masculin masculiniate mijloace contraceptive minciuni minoritate minoritati misogini modernism monoteism musulmani naturalism necredincioasa nefericire negrid negritude nemurire neutrino neutru nuditate nunta de aur oi operatii estetice orgasm orgasmul vaginal pacat panarama pandemie parenting partid feminist radical pasiune romantica patriarahat patriarchy patriarhale patriarhat. Afganistan pensie pilula contraceptiva pizdificarea societatii porneia pornografie prejudecati patriarhale preoti primavara araba printese pro-life proletariat protozoare psihanaliza psiholog psihologie psihologie evoluționistă psihoterapie psihoterapie feminista pudoare putere refulare regina Victoria relatii fara obligatii relatii heterosexuale relatii reusite relatii romantice relativism cultural religiile abrahamice roboti roman romantici germani rusine sacrificii sclavi sclavia femeilor scorpie securitate sex sexualitate feminina sf siguranța femeilor sinucidere situatia femeilor slutwalk societate societate civila societati "male dominated" societati matrilineale sociobiology sociologie stereotipuri de gen studii studii de gen studii despre femei submisivitate substantia nigra suprarealism talibani tarfa tari arabe tarile romane testul Bechdel the caged virgin tiktok transfer genetic transsexualitte umbra urme pe culturi utopia utopii valorizarea femeii valul islamic viagra pentru femei vietii si relatii nonpatriarhale viitor violenta domestica violenta. violență patriarhală vis von Hayek von Mises vot universal youtube ziua fetei închisoarea Newgate

Video of the Day

Contacteaza-ma:

Nume

E-mail *

Mesaj *