Daca cineva ar face unui alt grup etnic ceea ce barbatii fac femeilor, doar pentru ca sunt femei, ar fi considerata o crima. Femeile poarta steaua lui David tot timpul, ceea ce le marcheaza ca fiinte care pot fi abuzate pentru ca sunt lipsite de forta si sustinere. Epoca moderna, cu revolutia sexuala, a eliberat de fapt barbatii de constrangerile patriarhale, care presupuneau ca, pentru a fi sexul superior, sa aiba si niste obligatii. Acelea erau legate de grija pentru protectia fizica (macar in exteriorul locuintei) si materiala a femeii cu care faceau sex. Acum ei au toate privilegiile posibile, iar obligatiile lor sunt din ce in ce mai neglijabile. Ei pot face cat sex vor fara obligatii sau cu obligatii minime, fara sa ofere nimic femeii sau sa-i ofere bani (putini fata de riscurile la care se supune) daca este prostituata. Paradisul barbatilor e acum, in Occident, nu in matriarhat, unde barbatii nu au obligatii fata de femeile cu care fac sex, dar ele sunt foarte libere, au propria avere in casa mamei lor, autodeterminare, liniste, nu se tem de violenta domestica, si nu sunt dependente de barbati. Apoi in patriarhat, ei au in posesie o femeie (cel putin), dar au si obligatii fata de ea si mai ales fata de familia ei. Exista un control al comportamentului lor, asa cum e. Pana ce si Mohammed reglementa bataia femeilor. In plus, toate privilegiile materiale si sociale vin cu niste obligatii, adica barbatii macar se nasc cu spectrul razboiului, al datoriei de a-si apara familia si teritoriul, a participa la viata cetatii (mai mult sau mai putin), la a se supune unor ierarhii si a avea o tinuta comportamentala. Pe deasupra, ei sunt obligati adesea sa indeplineasca munci greele, patriarhatul pune de fapt barbatii la treaba, la unele treburi periculoase.
Acum e patriarhat in ultima lui faza. Barbatii fac ce vor ei, aura masculina le confera forta sociala, putere, resurse matriale, dar nu mai sunt supusi riscurilor si nu mai au nici obligatii fata de femei si familiile lor. Sunt mai liberi si mai fericiti decat au fost vreodata. Dar asta vine, sigur, in detrimentul femeilor, care sunt limitate ca in patriarhat, alese ca in patriarhat, trebuie sa intruneasca niste conditii inumane pentru a face sex (a fi acceptate de barbati), inclusiv unele care le sfideaza biologia (cum ar fi obsesia slabiciunii), dar trebuie sa munceasca si sa fie foarte responsabile ca in matriarhat. Recompense din patriarhat, indatoriri din matriarhat si patriarhat. Suna oribil. Din pacate, feminismul nu prea pune aceste probleme. Nu exista o eliberare reala a femeilor, e o eliberare a barbatilor, care are ca efecte secundare mimarea eliberarii femeilor. Dar ele sunt aruncate in groapa cu lei, atat economic, cat si social si afectiv, dar si sexual. Nu mai dispun de putina protectie pe care o avea in patriarhatul clasic, de foarte multe ori. Iar protectia materiala de care dispun vine pur si simplu din sansa de a fi exploatate de catre capitalism, din recompensele precare pe care acesta le ofera celor care muncesc. Probabil capitalistii au facut mai multe pentru femei, urmarindu-si propriile interese, decat orice alt sistem modern cu aparenta grija pentru cei defavorizati.
Nu declari egalitatea si arunci niste copile in lume si spui ca femeile sunt libere, sa se descurce. Nu e asa. Acum departe de mine gandul intoarcerii la patriarhatul clasic, la casatoria in care femeia era data de tata unui alt barbat, la alegerea sotului de catre familie, la abstinenta inainte de casatorie, la negocierea sexului cu barbatii, la vinderea lui intr-un fel sau altul. Din contra, vreau si mai multa agentie pentru femei, dar mult mai multa siguranta.
In acest sens, contactele cu barbatii, sociale, economice, dar mai ales romantice si sexuale, trebuie bine controlate. NU in sensul de a controla femeia, ci de a controla barbatul. Nu orice barbat poate interactiona liber cu femeile, ca e el barbat. E o erezie sa spun asta cand acum transsexualii vor sa invadeze si vestiarele si toaletele femeilor. Dar ca barbatii sa aiba posibilitatea de a interactiona cu femeile, trebuie sa fie controlati inainte, sa aiba un anumit standard de cunostinte, o instruire in ce priveste necesitatile femeilor, problemele lor, dar si anumite disponibilitati afective. Chiar cand e vorba numai de sex, iar pentru asta ar trebui institutii speciale, femeile trebuie sa verifice barbatii.
Necesitatile femeilor trebuie sa fie explorate si satisfacute in deplina siguranta. Am mai vorbit despre politetea feminista. Dar nu e de ajuns. Femeile trebuie sa fie considerate nu obiecte care sa satisfaca necesitatile barbatilor, ci necesitatile lor trebuie sa primeze. Ele nu trebuie doar sa-si gaseasca locul in lumea barbatilor, ci s-o schimbe in interesul lor. Ar trebui agentii care sa recruteze (sa verifice) barbati pentru sex, sa verifice si sa instruiasca barbati pentru posibile relatii romantice. Asta sigur, cand femeile nu aleg cea mai recomandabila optiune pentru relatii romantice: lesbianismul. Femeile trebuie sa aiba agentie sexuala si romantica reala.
Dar pentru asta e nevoie intai de siguranta materiala si sociala, de solidaritate feminina, care sa le ofere locuri de munca, satisfacerea necesitatilor afective primare, ca ale apoi sa treaca la alte necesitati din piramida lui Maslow. Femeile acum nu sunt cu adevarat active sexual si romantic, pentru ca necesitatile lor de baza, de siguranta si supravietuire, nu sunt satisfacute. Unele dintre marile prostii spuse de sociobiologi se refera la interesul mai mare al barbatilor pentru frumusetea feminina si al femeilor pentru resursele unui barbat. Femeile au standarde mai inalte de frumusete masculina, sunt si mai pretentioase, dar si foarte sensibile la frumusete. Dar nu isi permit luxul asta, ele de cele mai multe ori, trebuie sa-si satisfaca necesitatile de baza de supravietuire si siguranta. Si satisfacerea lor nu e sexy, erotica, dar e tot ce isi permit.
Acum nu numai ca femeile risca sa fie violate, batute, ucise, dar mai ales exploatate material de parteneri, dar viata sexuala si romantica a unei femei e inerenta supusa riscurilor majore. Ca sa aiba acces la sex si la o relatie romantica, trebuie sa isi nege natura, sa fie pasiva, sa se automutileze intr-un fel sau altul (slabire, tocuri), sa poarte haine incomode, sa nu fie ea insasi. Dar si asa, tot are riscul major de a fi desconsiderata pentru ca e femeie, supusa abuzurilor emotionale, tratata ca un obiect erotic fara grija fata de demnitatea si sentimentele ei. Solutia e ca multe femei sa se declare agenti reali, beneficiari reali ai serviciilor pe care barbatii le ofera, in consecinta sa faca alegeri, sa puna conditii, sa fie selective. Astfel, ar putea fi infiintate institutii care sa reglementeze interactiunile femeilor cu barbatii, in interesul femeilor, create de ele, reflectand exigentele lor.