luni, 27 iunie 2016

Adevarata fata a homosexualitatii si a heterosexualitatii

Dragostea vinde, dragostea ni se vinde. dar cum se spune, ea e ca fantomele, toata lumea vorbeste despre ele, dar putini le-au vazut. Recenta petitie pentru includerea casatoriei traditioale ca uniunea dintre un barbat si o femeie in constitutie ar trebui sa aduca in discutie ce sunt relatiile homosexuale, ce sunt relatiile heterosexuale. Si mai ales, ce legatura au cu dragostea, dar si ce e de fapt casatoria, familia patriarhala. Ce e traditia.
De fapt, heterosexualitatea patriarhala are legatura cu posesia, averea, proprietatea si mai ales folosirea uterului femeilor, dar si a mucii lor ca sclave. Are legatura cu sclavia femeilor care se vand, cumpara, folosesc ca obiecte private de functiile umane, in special sexuale. Femeile necasatorite sunt asexuale, iar dupa casatorie sunt pasive sexual. Deci ele nu au sexualitate. Cred ca am mai postat un articol prin care chestionam, chiar si in Occident, statusul de active sexual al celor mai multe femei. Nu sunt active sexual nici in Occident, daca ele nu cauta, aleg, initiaza relatii cu barbatii, cauta propria placere si satisfactie.

Homosexualitatea si heterosexualitatea patriarhala


Dar ce e homosexualitatea? Cum in patriarhat femeile din punct de vedere sexual nu conteaza, iar barbatii sunt fiinte sexuale, ce le ramane pentru a se satisface? Niste membri ai societatii care nu au status inalt, care la greci nu erau cetateni, dar al caror abuz se pedepseste mai putin decat al femeilor. Ei nu au uter, nu pot naste, nu apartin cuiva, nu sunt proprietatea cuiva. Este vorba de baietii tineri, care la greci, cand erau imberbi, nu aveau inca drepturi depline. In plus, prin autoritate, a profesorului (la greci) sau a unui cleric (in religiile patriarhale, crestina, mozaica sau musulmana) pot fi atrasi si folositi. Povestea Sodomei si Gomorei din Biblie, unde se cautau pentru viol barbatii, nu femeile, are alt inteles. Deci homosexualitatea e la origine, in patriarhat, abuz de autoritate si putere asupra unui barbat cu status inferior, foarte tanar de cele mai multe ori.
Homosexualitatea exista si acum, de acest tip, in tarile islamice, dar e taboo. Baietii tineri participa la petreceri, pot fi abuzati la discretie de catre cei bogati in Afghanistan, de exemplu, cum spune autoarea Jenny Nordberg in "Fetele ascunse din Kabul". In Iran se spune ca majoritatea barbatilor din clasa muncitoare din Teheran, care arata bine, sunt gay. In sensul ca fac sex pe bani cu cine se nimereste, cum arata autoarea iraniana a cartii "Orasul minciunilor", Ramita Navai. Homosexualitatea se pedepseste in aceasta tara diferit. cea pasiva se poate solda cu condamnare la moarte, pe cand cea activa doar cu 100 lovituri de bici. Am putea spune ca de fapt se pedepseste, ca si in alte cazuri, saracia si mizeria, lipsa statusului. Probabil partial e adevarat, dar de fapt e mai complicat. Pentru ca adesea, corupatorul e pasiv, un barbat mai matur, cu autoritate,  care totusi e pasiv. Dar asta nu inseamna ca nu e abuziv. Liberace, cum se arata in filmul dedicat lui, un amant extrem de abuziv, era pasiv de cele mai multe ori, amantul a carui viata a distrus-o era mereu activ din motie de educatie.
Despre hmosexualitate, aparitia ei, se vorbeste chiar si in literatura romana. Panait Istrati are un personaj pederast in "Chira Chiralina", care povesteste despre parcursul lui. Abuzat, de mai multi barbati maturi si bogati, dezvolta acest viciu", cum il numeste el, in paralel cu o ginofobie dura, dar numai la nivel sexual. Poate dezvolta sentimente romantice pentru o femeie, dar nu poate avea contacte fizice cu ea. Ginofobia e la multi barbati, ceva aproape general, dar nivelul ei e diferit. Sa nu uitam ca Freddy Mercury, un homosexual celebru, si-a lasat averea unei femei. 
Homoseualitatea, cum o vedem noi, liber consimtita, nu exista in tari ca Afghanistan. Cum nu exista nici heterosexualitatea. Experietele femeilor din Afghanistan sunt de-a dreptul traumatizante. Sila lor de atingerile barbatilor sunt inimaginabile. La intrebarea daca au fost vreodata indragostite, majoriatea femeilor neaga. Pentru ele nu exista viata intima reala, fizica si psihologica. Ele isi exercita rolul de gen, atat. Dorinta lor de a naste baieti, care le ofera legitimitate ca sotii, face parte ca dintr-un fel de datorie de serviciu. Nu are nimic romantic. De fapt ele evita o pedeapsa, aceea de a nu avea copii sau de a naste fiice, nu cauta o recompensa in viata intima.
Asta e adevarata fata a heterosexualitatii patriarhale: viol si abuz de toate felurile. Din pacate, homosexualitatea in aceleasi societati e ceva similar. Nu e de mirare ca se spune ca acceptarea casatoriei homosexuale intareste institutia. De fapt consfinteste acelasi tip de abuz, intre o persoana cu status si avere si una vulnerabila. Nu e de mirare ca in relatiile heterosexuale clasice, dar si in cele homosexuale, e si o mare diferenta de varsta intre parteneri.

Altfel despre homosexualitate, dincolo de corectitudinea politica



Acum tema homosexualitatii e foarte politizata. Lesbienele si gay-i au pozitii politice diferite, adesea, atunci cand lesbienele nu se declara queer, termen care dilueaza genul si rolul de gen, dar de fapt dilueaza foarte tare si sexul, conform criticilor feministelor radicale. Homosexualitatea in studiile antropologice mai vechi, de prin anii '50-60 ai secolului trecut se vedea diferit. Sa nu uitam, homosexualitatea a disparut recent din categoria bolilor psihice, unde in anii '70 inca figura. Sutdiile vechi plaseaza homosexualitatea, feminina si masculina, la periferia comportamentul sexual "normal", adica heterosexual. Ea e generata de lipsa unui partener adecvat de sex opus, la care se revine de indata ce conditiile permit. Homosexualii ar fi homosexuali sau lesbiene mai mult de nevoie, decat de voie. Iar ratiunile lor ar fi adesea economice. cum sunt si cele heterosexuale, ar fi de adaugat. Dar cred ca nu e de adoptat aceasta concluzie la modul universal, desi merita o anumita privire. Probabil relatiile homosexuale si heterosexuale sunt de foarte multe feluri, diferite in societati diferite. Nu are o importanta daca sunt innascute sau nu. Aceasta dezbatere mi se pare total naturalista si neliberala.  Homosexualiii barbati sustin varianta born this way, lesbienele, daca sunt feministe radicale, vorbesc de o alegere pe care o fac in conditiile in care femeile merita sentimente mai mult decat barbatii. In patriarhat, nu ar exista o alta alegere pentru exercitarea libera si demna a sexualitatii feminine, fapt la care subscriu cu foarte putine rezerve.
Dar ce conteaza cand e vorba de un comportament sexual uman?  In "Zoomenirea". Desmond Morris vorbeste de tot felul de fetisuri sexuale, iar homosexualitatea e considerata unul dintre ele. Oamenii au sexualitate complicata, daca sunt liberi, e aiurea sa credem ca ne dorim si ne place tuturor acelasi lucru, afara de faptul cand ne este impus.
Ar trebui sa se faca diferenta intre realtiile sentimentale, de orice tip ar fi ele, de relatiile din interes material, majoritatea in Occident, si de cele strict abuzive, impuse, in societatile patriarhale traditionale. Dar noi nici nu avem cuvinte pentru ele. Poate ca ar trebui sa avem, poate ar trebui sa redefinim relatiile sexuale, romantice, de convietuire, intre oameni. Si sa le reglementam in interesul protagonistilor. Dar principala diferenta intre relatiile sexuale intre oameni este cea de a fi abuzive (patriarhale) si neabuzive, neimpuse, care sunt de mai multe tipuri. Daca ar fi sa semnam o petitie, aceea ar fi pentru relatii libere, nepatriarhale, intre oameni. Aici sigur ca s-ar include relatiile homosexuale, unele dintre cele mai banale. Daca sunt barbati care se tem de violul homosexual, nu au decat sa se teama de patriarhat, sa lupte contra lui. Acolo homosexualitatea, ca si heterosexualitatea, sunt viol.

Bibliografie
Ramita Navai, Orasul Minciunilor, Dragoste, sex si moarte la Teheran, editura Polirom, 2016
Jenny Nordberg, Fetele ascunse din Kabul: O aparare secreta impotriva discriminarilor in Afganistan, Meteor Publishing, 2016
Evelyn Blackwood, Marriage, Matrifocality and "Missing Men" in Pamela L. Geller and Miranda K. Stockett (editors) , Feminist Anthropology. Past, pesent and future, University of Pennsylvania Press, Philadelphia, Pennsylvania 2006

Un comentariu:

  1. Excelent articolul! In patriarhat nici homosexualitatea nici heterosexualitatea nu sunt rezultatul unor alegeri reale, ci sunt impuse. Singura solutie, cum ai spus si tu, este cea a relatiilor libere intre oameni.

    RăspundețiȘtergere

Urmareste-ma prin e-mail:

Despre mine

Am absolvit o facultate tehnica, am ceva experienta in mass media.

Tags

feminism patriarhat Andrea Dworkin Ilinca Bernea Epopeea lui Ghilgamesh Freud patriahat Alexis de Tocqueville Franta Mary Wollstonecraft Romania Rosalind Miles avort feminism radical sexism 7000 ani Africa Arabia Saudita Ayaan Hirsi Ali Betty Friedan Cordelia Fine Dworkin Elisabeth Badinter India Miroiu Simone de Beauvoir comunism discriminarea femeilor fericire heterosexualitate misoginism revolutie sclavie sexualitate 8 martie Afghanistan Ayan Hirsi Ali Balzac Bete Davis Biblia Bourdieu China Corinne Hoffmann Elena Udrea Eva Hillary Clinton Hitler Intercourse Islam Jared Diamond Jenny Nordberg Legende Androgine Leo Frebonius Libia Mad Men Madonna Martin Luther King Mesopotamia Nietzsche Spinoza Stalin Virginia Woolf Woman Hating Wuthering Heights clitoris corvoada heterosexuala democratie eurocentrism femei de dreapta legalizarea prostitutiei lesbianism matriarhat mutilare genitala neoliberalism politica prostitutie relatii roluri de gen societati matriliniare sociobiologia trans transexualitate viol 50 shades of Grey Adrian Popovici Afganistan Alain Delon Alan Clement Alegeri prezidentiale Alexandra Kolontai. Balzac Alexandre Dumas Alice Schwartzer Amita Bose Amos Oz Anatolia Angelina Jolie Ann Fausto-Sterling Assad Atena AudreyTautou Aung San Suu Kyi Aurora Liiceanu Austin Powers Badea Becali Belgia Beyonce Blestemul de a fi femeie Brad Pitt Brave New World Brazilia Burma CNA Capcana sexelor Capturing Mary Catavencu Cenorhaditis Charlotte Bronte Christopher Lambert Cipolla Ciutacu Clive Owen. Iris Murdoch Coran Creierul masculin D. W. Winnicott DSK Dama cu camelii Dawkins Democratia in America Diana Diana Russell Die weisse Massai Dimitrov Dobrovolschi Donald Trump. Hillary Clinton Donna Haraway Dr. Quinn Edward Wilson Elena Ceausescu Elena Lupescu Emile Zola Emily Bronte Engels Europa Fabio Geda Faust Feminine Mistique Fetele ascunse din Kabul Flash dance Flora Tristan François Mauriac Gabriela Firea Gellhorn Gervaise Ghilgamesh Gigi Ghinea Gillian Flynn Glen Close Goethe Gone girl Guardians of Time Hallmark Hamurabi Harald Eia Hariclea Darclee Harper Lee Harriet Taylor Hatsepsut Hecate Heide Gottner-Abendroth Hemingway Holly Hunter ISIS Indragostita de un Masai Iran Iris Murdoch Irlanda Islamic or Christian feminism Jenney Nordberg Jennifer Aniston Jennifer Fox John Stuart Mill Judith Butler Jullianne Moore Kate Middleton Kate Miett Khalida Messaaoudi-Toumi LGBT Lacan Lars von Trier Lenin Lev Tolstoy Liban Liberace Lorenz Louann Brizendine Luce Irigaray Madalina Manole Makarenko Marc Ferro Margaret Mead Margineanu Marie de Gourany Maserati Matt Damon Mazare Merckel Michael Douglas Mihaela Miroiu Miss Platnum Moartea Neagra Mohammed Moldova Montaigne Mormoni Mosuo Mustafa Kemal NIKK Napoleon Nicolae Ceausescu Nicole Kidman Nimfomana Ninon de L'Enclois Nixon Noam Chomsky Numele trandafirului Obama Occident Olimpia Pahlavi Pakistan Papa Pearl Buck Phryne Picasso. Pierre Bourdieu Poul Anderson Praxiteles Prigoana Promisiunea Qatar R.I. Moore Ramita Narvai Razboiul impotriva tacerii Remus Cernea Revolutia Franceza Roberta Anastase Rolls Romania Culturala Rosamund Pike Rosi Braidotti Rousseau SUA Saddam Santorum Sex and the city Sfantul Valentin Sharon Stone Sheila Jeffreys Shivani Singh Shulamith Firestone Sila Silija Simon Signoret Simona Tache Siria Sonata Kreutzer Spania Spartacus Stephanie Coontz Straina Teheneran Tennessee Williams Thatcher The femine mystique The first European Revolution Thérèse Desqueyroux Tim Robbins Totul despre Eva Traian Basescu UK URSS Umberto Eco Un tramvai numit dorinta Valentine's Day Vaslui Virginia Wolf Viviana Hurtada Vlad Muresan William William Golding Wollstonecraft Working girl Y abolire acamdemie feminista radicala. afaceri feministe agresor alegeri alegeri SUA 2016 animal social antropologie arieni asigurari medicale autoritate bacha posh bacterii baieti rai bande de cartier barbatul roman blog boala mentala bonobo burqa butch calitati umane speciale caractere etnice carte cautarea fericirii cimpanzeu ciocnirea civilizatiilor cis colonialism comportament sexual condus masina conspicuos consumption constiinta contraceptie copilul unic crestinism criza masculinitatii cromozom X cultura occidentala cultura prostiei curva dictaturi die Fremde dioicitate discreditarea feminismului dominatia masculina drepturi civile drepturile femeilor ecograf educatie eliberarea sexuala epatarea esentialism f emininism familia familie matriarhala familie patriarhala familie traditionala fascism femei femei emancipate femei patriarhale femeie moderna femicid feminin femininsm feminism al diferentei feminism room-service feminism. munca domestica frigurile galbene frumusete fundamentalisti darwinisti gen gen gramatical hemafroditism heterosexualite hidra de apa dulce homosexualitate human rights imbatranire imbecili incorectitudine politica inginerie invidie istorie lamentare legalizarea drogurilor legalizarea traficului de arme legalizarea traficului de organe legea sanatatii lesbianism politic liberalism mafia patriarhala mama ideala manifest feminist manifestatie spontana marea cultura marsul panaramelor masculin masculiniate menopauza mijloace contraceptive minciuni minoritate minoritati monoteism musulmani necredincioasa nefericire neutru nunta de aur oi operatii estetice orgasm orgasmul vaginal pacat partid feminist radical pasiune romantica patriarahat patriarchy patriarhale pilula contraceptiva porneia pornografie prejudecati patriarhale primavara araba printese pro-life protozoare psihanaliza psiholog psihologie psihoterapie feminista pudoare putere rasism refulare regina Victoria relatii heterosexuale relatii reusite relatii romantice relativism cultural religiile abrahamice reviste pentru femei roman rusine sacrificii sclavi sclavia femeilor scorpie sex sindromul Stockholm sinucidere situatia femeilor societate societate civila societati "male dominated" sociobiology stereotipuri de gen studii submisivitate talibani tarfa tari arabe testul Bechdel the caged virgin transsexualitte umbra utopii valorizarea femeii valul islamic viagra pentru femei vietii si relatii nonpatriarhale violenta domestica virginitate vot universal ziua fetei

Video of the Day

Contacteaza-ma:

Nume

E-mail *

Mesaj *